ArtenAnnie.reismee.nl

The 4th Update from Australia!

Halloooo lezers.

Laten we beginnen waarmee we geeindigd zijn. Een taartje. We hebben een hele lekkere chocoladetaart gehaald met slagroom en kaarsje, die helemaal op is gegaan. Die avond werden we op een etentje getrakteerd en hebben we heerlijk gegeten bij The Balcony. De volgende dag was het weer tijd om zelf te koken en hebben we heerlijke wraps met avocado, teriyaki kip en tomaat gegeten en wat gedronken bij de Buddha Bar.
Wat bleek de volgende morgen nou? De wraps waren niet meer goed, een dag met buikpijn volgde.

Omdat Byron Bay was uitgestorven zijn we al na een paar dagen naar Surfers Paradise gereden, een super vette stad met skyscrapers, winkels, nightclubs en een heel chill strand. Dit betekende ook dat we in de staat Queensland terrecht kwamen oftewel: 'The Sunshine State'. In Surfers' zijn we naar het strand geweest, uitgegaan in een paar hele vette clubs - 1tje met een vrouwen wc die net verbouwd was voor 1 miljoen dollar - en door de hele vette stad gelopen.

Na Surfers' zijn we naar Brisbane gereden. Om de auto goed op te kunnen ruimen en een keertje in een kamer te slapen met gordijnen hebben we twee nachten in een lodge op een camping geslapen. In Brisbane hebben we de CityCat ( een grote snelle ferry ) over de rivier genomen, zijn we ook naar de Art Gallery en het Brisbane Museum geweest. Brisbane heeft ook een lagoon met strand midden in de stad. Verder hebben we nog een nacht in een hostel geslapen en zijn we door de Botanic Gardens gelopen. Brisbane was een hele leuke stad maar 4 dagen was genoeg en daarom zijn we doorgereden naar Caloundra.
In Caloundra hebben we met vooral veel dames boven de 65 gezwommen in een zoutwater pool aan het strand. Na wat aqua gym wilden we richting het stadje lopen. Annemieke was als een nieuwsgierig meisje naar een fontijn aan het kijken, toen kwam ze er opeens achter door een grote waterstraal dat de fontijn iets groter bleek te zijn. Terwijl ze haar natte kleren verwisselde voor droge -en tegelijkertijd iets uit de koelbox wilde pakken- viel de grote doos met eieren ook nog op de grond. Gelukkig werd dat weer weggespoeld door de harde regen die in de avond langskwam.

Omdat het de volgende ochtend nog steeds regende besloten we naar de bioscoop te gaan. We reden naar een stadje met een heel groot shoppingcenter, waar een rivier onder door liep. Toen we uitde bios kwamen regende het nog steeds en zagen we dat de rivier veel hoger lag dan eerst! Hij bleef maar stijgen en kwam bijna tot de rand. Omdat we niet in die regen wilde rijden bleven we in het shopping center. Toen het wat rustiger werd, en omdat het al bijna donker werd, besloten we toch maar te gaan. Alleen hadden we geen idee waar we heen zouden gaan en helaas begon het keihard te regenen. Toen het al helemaal donker was hadden we nog geen plek gevonden om te slapen en daarom reden we terug naar Caloundra. Rivieren traden buiten hun oevers en daardoor waren wegen overstroomd. We konden bijna niks zien, zo hard regende het. Na een heftige autorit kwamen we aan waar we die ochtend waren vertrokken. Gelukkig regende het al minder hard en de volgende dag was het weer redelijk mooi weer.

We zijn de volgende dag naar Noosa gereden, een klein, gezellig stadje. We hebben lekker gezwommen in de zee, erachter gekomen hoe je moet buiksliden over golfen en een stingray gezien ( ja, dat is de pijlstaartrog die Steve Irwin om het leven heeft gebracht ), naar een look-out gelopen ( een tocht van maar liefst 5 km de berg in ) en tijdens het lopen een hele grote leguaan gezien. In de avond hebben we lekker gegeten bij een steakhouse en omdat daar de lekkere toetjes op waren, hebben we bij een italiaans restaurant nog wat gegeten.
Na nog een leuke dag in Noosa zijn we de dag daarna vertrokken naar Rainbow Beach.
We hadden een hele chille camping gevonden in een boekje, met een heel groot zwembad. We hebben alles weer kunnen wassen en de auto weer opgeruimd. Al een paar dagen hadden we last van een gekke geur in de auto en nu zat er ook al een hele natte plek op het laken. Nadat Arthur Annemieke had overtuigd van het feit dat hij echt niet in bed had geplast keken we onder het bed. De hele onderkant van de auto, waar het bed op ligt, was nat. We hebben alles uit de auto gehaald en laten drogen en schoongemaakt. Wat bleek nou? Door de overstromingen van een paar dagen eerder -toen we ook door overstroomde straten waren gereden- was er allemaal water via de onderkant van de auto naar binnen gekomen. Gelukkig is het nu allemaal al lang weer droog en schoon. Die avond hebben we lekker pannenkoeken gegeten met honing en suiker van de McDonald's.

De volgende dag hebben we een strandwandeling gemaakt naar de kliffen, die allemaal verschillende kleuren hadden. Hieraan dankt Rainbow Beach haar naam. Ook zijn we naar een Sandblow gelopen, een heeele grote zandduin met super mooi uitzicht; aan de ene kant rotsen, strand en zee en aan de andere kant bossen en het binnenland.
De dag erna zijn we naar Fraser Island gegaan. We hadden in Rainbow Beach een tour geboekt voor 2 dagen in een hele grote 4WD-cross-bus. We werden al vroeg opgehaald en daar gingen we dan, naar het grootste zandeiland ter wereld met mooie meren, dieren, flora, fauna, etc. We gingen met de bus op de ferry. Na 15 minuten varen reden we het eiland op. Onze chauffeur/gids was grappig/raar en begon meteen te crossen met de bus over het strand, terwijl hij ondertussen ontzettend 'grappige' commentaren gaf op alles om ons heen. Het strand daar is ook een highway, dus er staan borden langs de 'weg' met hoe hard je mag en ook hier moet je links houden.Omdat we 2 dagen bleven sliepen we in een Resort op het eiland. We werden daar verwelkomd met morningtea, jus d'orange, muffins en koekjes. Jullie raden het al; we hebben zoveel mogelijk muffins en koekjes gegeten en meegenomen.

Erna zijn we naar Lake McKenzie gegaan, super mooi en helder water. Het was ook een van de mooiste dagen sinds tijden dus daar hadden we geluk mee! We hebben even lekker gezwommen en daarna liepen we terug naar de bus. Op Fraser Island leven wilde Dingo's, die afstammen van wolven, en die ruiken eten heel goed vanaf een grote afstand (net zoals Arthur). Daarom was er om de picknickarea een groot hek gezet. Wij zaten even aan een tafel in het zonnetje, toen we opeens een hele hele grote salamander zagen zitten in de picknickarea. Terwijl we die aan het bekijken waren wees iemand ons op een dingo! Omdat wij in het hek stonden konden we heel dichtbij komen, aangezien hij aan de andere kant van het hek stond, heel vet om binnen 1 meter van zo'n dingo te staan. De salamander was inmiddels de boom ingevlucht, dat doet hij om vogelnesten te attacken.

Daarna zijn we door het subtropisch oerwoud, langs een mooie creek gelopen. Hierna hadden we een buffetlunch bij het resort. Hier hebben we alles gepakt wat we pakken konden. na de lunch zijn we naar Lake Wabby gegaan. Een grote, oude creek die door een sandblow een meer is geworden. Heel mooi om te zien en ook heel lekker om in te zwemmen, samen met de grote, zwarte karpers die je een gratis spabehandeling gaven als je stil bleef staan.
In het resort hadden we een hele chille kamer, met super groot bed, eigen badkamer, etc. Het avondbuffet was Mexican, dus wij blij. Na heel veel taco's, nacho's, guacamole en heel veel andere lekker dingen gingen we met volle buikjes naar de bar. Het was heel gezellig want er waren leuke mensen in de groep. Ook waren er mensen die het typische voorbeeld zijn van mensen waar menig lezer ( Nikki en Roderick) zich dood aan zou ergeren, en dat deden wij ook. :P

Na een heerlijke nacht in het heerlijke bed (no offense Betty) was het tijd voor het ontbijt. Hier waren meerdere soorten smeerseltjes ''om mee te nemen''. Deze dag zijn we naar het Maheno shipwreck, de Champagne Pools (niet zo lekker als de Blanc de Blancs), Indian Head en de Eli creek geweest. Allemaal super leuk en mooi om te zien en we hebben lekker in de Eli creek gedobberd. Hierna was het helaas al weer tijd om het mooie eiland te verlaten.
We zijn die dezelfde dag nog naar Gympie gereden. Hier bleek dat niet alleen wij, maar ook Betty honger had gekregen. We hadden haar niet goed gevoerd en daarom zette ze ons aan de kant van de weg. Arthur (ook wel 'De Held') is toen naar het dichtstbijzijnde tankstation gerend en heeft daar een lekkere jerry can met bezine voor Betty gehaald.
Inmiddels zijn we al in Maryborough en we gaan nog even kijken wat we zo nog gaan doen.

We willen nog even iederen bedanken die deze reis medemogelijk hebben gemaakt en maken. Heel erg bedankt, sponsors! We hebben een fantastische tijd hier!

We gaan nu weer lekker van het weer genieten! Hopelijk spreken we iedereen snel weer!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

A & A

Jacques

Prachtig verhaal weer en wat zien jullie ontzettend veel! Goed te lezen ook dat de Held zijn status waar maakt. Dat er meteen een museum naar hem vernoemd is! Nog heel veel plezier en hele mooie, liefst droge (!), dagen gewenst.

Liliane

Ik heb weer genoten van jullie belevenissen. Jullie hebben een mooie balance weten te vinden tussen Betty's bedroom en een Resort bedje op Fraser Island. Wat leuk dat er bij elke nieuw verslag een of meerdere nieuwe eilandbewoners geintroduceerd worden. Enjoy en take care veel liefs xxx

Roderick

Hahaha leuk verhaal! Ik moest wel lachen om jullie quotes: 'salamander die vogelnesten attackt' en ook: we hadden haar niet goed gevoerd en daarom zette ze ons aan de kant van de weg! whahah! alsof het jullie baby is :P maar super gaaf dat jullie al die mooie beaches, lagunes, creeks en dieren zien. Ben benieuwd naar de volgende update en wil wat meer foto's zien van uitgaan! X

opa

Wat zien jullie veel mooie beesten en baaien en andere dingen. Het boek (Mary Briyant over een van de eerste naar Australie gedeprteerde gevangenen uit
Engeland, dat ik pas las, gaat helemaal leven.
Liefs.

Nikki

Hello Schatjes!

Een beetje een late reactie maar ik heb het dan ook ontzettend druk met tentamens en studeren gehad! (zie mail) Maar wat een leuk verhaal is dit weer om te lezen, heel leuk om te horen over alle wilde en unieke dieren die jullie tegenkomen, maar ook eindelijk wat updates over de restaurantjes en barretjes! Sluit me volledig bij Ro aan; updates en foto's over de Australian nightlife zijn ook meer dan welkom! Dat er mensen in jullie groepje zaten waar Ro en ik ons aan zouden irriteren geloof ik meteen! Kan dan ook niet wachten om al die ervaringen weer face2face te horen en bespreken, om zo rollend van het lachen op de grond te liggen. hihi
Geniet van jullie mooie reis en ik wacht met smart af tot jullie volgende verhaal!
Big Kiss, your big sis ;-)