ArtenAnnie.reismee.nl

Chasing the sun with Betty Falco!

Lieve allemaal,

hier zijn we weer! Na bijna een week is het weer tijd voor een nieuw reisverslag! Vol met onze belevenissen, om jullie weer een uurtje bezig te houden! ;-)

We gaan verder waar we gebleven waren, de Royal Botanic Gardens. Helaas zijn we daar nooit terecht gekomen, de Carmarket lokte ons weer naar zich toe. Toen we er voor de tweede keer aankwamen stonden er gelukkig meer auto's. Ons oog viel op een groene station, maar daar stond geen verkoper bij. Met pijn in ons hart liepen we door. Plots zagen we een wit, fel licht. Het was een witte Ford Falcon uit 1999. Maar wat doen de verkopers in de auto? Even waren we van plan om door te lopen, maar toen we besloten toch even een kijkje te nemen, stapten er twee jongens uit. Deze gasten wilden graag hun auto verkopen en vertelden alle in's and out's. Toen wij even begonnen te overleggen, kwamen zij erachter dat wij Nederlands waren en zeiden ze vlaams: '' Hee, zijt gij Nederlands?''. Van verbazing zeiden wij wablief wat maakt ge ons nou?

Zonder dollen hebben we de auto serieus bekeken en een testrit gemaakt. Deze auto was ook net gecontroleerd bij een garage en de achterbank was naar beneden, zodat de hele achterkant een mooi tweepersoons bed is. Na een kort overleg buiten de garage besloten we het te doen! Na 1 handtekening gezet te hebben was de witte Ford Falcon van ons! Diezelfde dag nog doopten we de Ford Falcon om tot ''Betty Falco'' . Die avond zijn we het gaan vieren in Chinatown. Bij elk tentje probeerden oude irritante chinese vrouwtjes ons naar binnen te lokken. Uiteindelijk stapten we zelf een restaurantje binnen, wat er redelijk goed uit zag en hier hebben we gegeten. ( helaas was het niet zo lekker ).

De volgende dag checkten we uit bij ons hostel en wilden we alsnog naar de Royal Botanic Gardens rijden. Helaas konden we daar niet parkeren, raakten we de wegkwijt en eindigen we bij Bondi Beach! Bondi Beach was heel leuk, lekker gezwommen ( en ja, alles werd in de gaten gehouden door lifeguards ). Daarna zijn we naar RIchmond gereden, een stadje dichtbij de Blue Mountains. We mochten daar met onze auto niet op de camping, daarom ze stuurden ons naar een lagoon, wat heel mooi was.De volgende ochtend zijn we naar de Blue Mountains gereden, wat je vanaf het stadje Katoomba heel goed kan zien. Wat was dat mooi zeg en enorm groot!

Hierna zijn we doorgereden op zoek naar een nieuwe slaapplek. We kwamen terecht in een Conservation Area waar een camping zat die ons niet leuk leek. We besloten verder te rijden en zagen een andere Campground direct aan het strand. Om te blijven slapen moesten we 14 dollar per persoon betalen, maar om je auto een hele dag te laten staan was maar 7 dollar. We zijn de volgende ochtend wakker geworden door een prachtige zonsopgang en hebben een duik genomen in de zee. Toen hebben we snel de auto op de parkeerplaats gezet en gedaan of we net aan waren gekomen.(Hehehe).

Daarna zijn we naar Newcastle gereden. We zijn daar naar een heel mooi strand geweest en hebben lekker in een parkje gezeten. Hierna zijn we doorgereden naar Raymond Terrace, een camping met zwembad en gratis Wi-Fi. We werden verwelkomd door de Pakistaanse eigenaren die ons meteen alle hot-spots rond het plaatsje vertelden. In de avond kwam de enorm dikke pakistaan met lange witte baard en jurk nog even met ons kletsen. Hij probeerde ons levenslessen te leren die hij in zijn leven had opgepikt. Dit was niet gezellig en hij ging gelukkig snel weg!

Toen we daar de volgende dag vertrokken, zijn we naar Nelson Bay gereden. We kwamen terecht bij One Mile Beach. Ook dit was weer een super mooi strandje. Na het heerlijke avondmaal wat bestond uit noodles en komkommer hoorde Annemieke een vreemd geluid, een soort van geknor/gegrom. Herhaaldelijk probeerde Arthur Annemieke uit te leggen dat hij het echt niet was. We bespeurden de bomen rond ons en zagen daar opeens een KOALA zitten! Dit was heel vet, om zo een Koala in het wild te zien.

De volgende dag wilden we een klein stukje verder rijden, maar omdat we besloten de Tourist Route te nemen, pakte dit wat anders uit. Via Stroud en Gloucester kwamen we in een enorm Sound of Music-achtig landschap terecht. Dit leidde ons helaas de enorme bergen in en niet naar een geschikte slaapplek. Na do-re-mi te hebben gezongen keerden we toch maar weer om. We vervolgden de tourist drive naar Taree. Hier hebben we lekker gegeten en konden we bijna niet slapen door de hitte. Helaas was dat de volgende ochtend wel anders, we werden wakker door de regen. Toen het een beetje droog was besloten we verder te gaan. Onze steun en toeverlaat van de afgelopen dagen, Betty Falco, wilde helaas niet starten! We spraken verschillende mensen aan en gelukkig was daar onze hero. Een behulpzame Australier inclusief oorbel, haren langer dan die van Annemieke en een horde vliegen om zich heen. Hij is meer dan een uur met onze auto bezig geweest en probeerde ons een spoedcursus motorkaptechnieken te geven. De conclusie was helaas dat we een nieuwe accu moesten kopen, terwijl de auto nog net gecheckt was. De plaatselijke gemeentelijke grasmaaiers brachten ons naar een winkel waar we een nieuwe maar voordelige accu konden kopen. Op aanraden van de Australier hebben we ook maar meteen wat Tools aangeschaft zodat we ( Arthur ) zelf aan onze auto kunnen klussen. Gelukkig startte onze Betty Falco weer en zetten we koers richting Port Macquarie. We kunnen jullie verblijden met de mededeling dat het bij ons ook regent. Gisteren zijn we hier dus aangekomen en hebben we weer bij een strandje geslapen. En nu zitten we hier in een internetcafe. We zijn van plan zo snel mogelijk naar het Noorden te gaan want daar schijnt het mooi weer te zijn. Chasing the sun dus, we hopen de regen dan achter ons te laten.

We gaan zo naar het Koalahospital. En vertrekken morgen richting het noorden.

We vinden het heel leuk om te zien dat jullie ons reisverslag lezen en we vinden het ook heel leuk om jullie reacties te lezen!!
We hebben er net ook weer wat foto's opgezet!

Gefeliciteerd, voor de genen die het tot het einde hebben volgehouden!

Veel liefs, tot snel weer xxxx A & A

PS. No worries!

robbieOomen

ik kon niet slapen en zie jullie berichtenen foto,s !
Wat leuk allemaal!! en wat veel indrukken in zo,n korte tijd! Was dat geknor echt niet van jou Art??Fantastische belevenissen en zo positief ondanks een tegenslagje af en toe.Dat hoort erbij...Goed om ye horen- en te zien dat het verder goed gaat en maar hopen dat Betty Falco ( wass het niet Betty Boop?)het volhoudt!!Hele leuke foto,s ook van jullie en ook zker van die koalas!Jullie bezoek brengt ook met zich mee dat mijn aandeeltke een cent of zeven is gestegen.Russel Clark de CEO voet dat blijkbaar aan !!Heeel veel plezier vab R en W!!

Jacques

Ha Annemieke en Held! Fijn om weer over jullie reis te lezen. Zo te zien en te lezen hebben jullie het hartstikke naar je zin! En dat eliasiaans kamperen gaat jullie goed af. Prachtige foto's van de koala, vooral die in het donker waar zijn oogje oplicht. Leuk ook dat er een park naar je moeder is vernoemd Art! Ik hoop dat jullie veel plezier aan Betty blijven beleven. Hele goeie reis verder, geniet en tot snel weer!

opa

Na het lezen van je mail las ik je mooie 2e verslag, mijn vraag over de auto is beantwoord. Prachtig verslag ena wat een mooie foto's. Heel veel plezier en goede reis! Liefs, o pa.

Nikki

Heey mijn favoriete stelletje Backpackers! Dat is zeker wel lekker Betty Falco (leuke naam ook) in plaats van die enorme rugtas dag en nacht op je rug mee zeulen! Wederom weer een heel leuk verhaal om te lezen en super gaaf die foto's erbij! Jullie verhalen zijn (bijna) van journalistieke, hoogwaardige kwaliteit en erg mooi geschreven en dus ook heel leuk om te lezen. Gelukkig is Art zo handig en technisch, want ik zou, ondanks mijn liefde voor auto's, die accu nooit geïnstalleerd krijgen! Jullie hebben er alweer bijna twee weekjes op zitten, voor je het weet is het alweer voor bij (voor ons allemaal een prettig vooruitzicht natuurlijk) dus geniet er maar lekker van! Onder de voorwaarde ons natuurlijk regelmatig op de hoogte te houden met jullie jaloersmakende, mooie verhalen! Lots of love xxxxxx

Liliane

Holey dooley, wat een avontuur!
Als ik jullie verhalen lees en mooie foto's zie, ben ik stiekem wel een beetje jaloers. Hoop dat Betty een betrouwbare en prettige reisgenoot zal blijken te zijn. Als jullie nog richting Melbourne gaan, heb ik via mijn vriendin Loes nog een adresje waar jullie eventueel wat kunnen bijverdienen? Ben benieuwd naar jullie continuing story. Veel liefs en love xxx lil

Julia A

Waaaauw, jullie hebben het ook zeker niet verkeerd daar. Nice car by the way. Geniet ervan xx

Florine

Oh oh wat super leuk allemaal! Hoe chill van die auto en wat hebben jullie al veel meegemaakt in een week! Ben al weer benieuwd naar het volgende reisverslag!:) take care xxx

Floris

Echt heel cool wat jullie daar allemaal doen. Jullie hebben het verdiend na al die tijd werken. Heel veel plezier en geniet ervan xx

Pepita

Lieve A & A, wat een fijn verhaal weer! Jullie hebben het volgens mij helmaal leuk daar. En wat geweldig om ineens zo'n lief koalabeertje te zien. Dat lijkt me heel bijzonder. Ik kijk uit naar het volgende verslag.
Liefs, Pepita & Maxxx

Jan Oomen

Lekker touren met je eigen Betty Falco!
Wat leuk die foto van de koala beer en natuurlijk Bondi Beach, daar ben ik dus ook geweest!
Benieuwd naar de verdere verhalen.
Groet, Jan

Lotte B

Hee Art en Annie,
Ik ben zo jaloers! Het klinkt allemaal geweldig en die foto's zijn ook leuk. Heel erg veel plezier nog!
xx Lotte Beeee

Leonie

Hele leuke foto's!!! En leuk dat jullie een auto hebben, hoop dat die het tot het eind volhoudt haha. Mooi dat het regent dan worden jullie in ieder geval geen negers haha grapjeee have fun xxxxxxxx

Charlotte vd W

haha leuke verhalen joh! Ben blij dat jullie het "No Worries" motto al te pakken hebben:)
Vergeet vooral Byron niet onderweg naar het noorden! Heb ik vast wel vaker gezegd, maar zeg het maar even weer:P
Ook als het daar regent, gewoon even volhouden tot de zon gaat schijnen, want de stranden, de vuurtoren, dolfijnen en het uitgaansleven(Cheeky Monkey's!) zijn het echt waard;) EN ga op zoek naar sushi-rolls voor 2dollar, superchill!

veel plezier nog met Betty!(fcking vette naam, zo heet mn surfboard ook:P) xxx

Hinke

Hé Arthur en Annemieke,
Wat leuk om jullie verhalen te lezen! En die foto's, geweldig! Ik zie dat jullie genieten. Wat een avontuur! Wij vanuit Zoetermeer blijven jullie natuurlijk volgen. Ga lekker verder genieten, wij kijken uit naar jullie volgende verslag. Goede reis en natuurlijk heel veel zon.

Hinke en de rest en xxx

Walter

Super leuke verhalen en mooie foto's. Geniet ervan. Enneee "slaapt"de auto lekker?? Gr uit Voorburg

Liliane

Eej A&A, Check out Spandy Andy and do not forget to turn on your music! http://www.youtube.com/watch?v=PXYjgHC_Ycw